Godorogea

Servicii de avocatură și consultanță juridică

Cu o experiență vastă într-o gamă diversificată de domenii legale, suntem pregătiți să vă ghidăm către soluții eficiente și rezultate pozitive.

Drept administrativ

Cabinetul nostru oferă consultanță și reprezentare juridică în domeniul dreptului administrativ, cu precădere asistență juridică în procesele de contencios administrativ și fiscal. Construim o strategie optimă pentru dvs. în baza analizei temeince a documentelor prezentate de către dvs și a detaliilor de fapt aferente speței, astfel încât la finalul consilierii să puteți avea o perspectivă clară asupra demersurilor juridice pe care ni le asumăm în sprijinul dvs.

Mai întâi, ne propunem să oferim o definiție aferentă dreptului administrativ. Așadar, dreptul administrativ reprezintă o ramură a dreptului civil public care reglementează relațiile sociale din sfera administrație publice, respectiv care tranșează, prin propriile reguli, conflictele apărute între administrație și persoanele vătămate. Din punct de vedere doctrinar, dreptul administrativ a fost definit ca fiind acea ramură a dreptului public român care cuprinde totalitatea normelor juridice ce reglementează organizarea și activitatea organelor de stat înființate pentru realizarea sarcinilor puterii executive, raporturile dintre aceste organe și particulari (persoane fizice sau juridice), precum și răspunderea și sancțiunile aplicate pentru nerespectarea acestor norme. [Prisăcaru V.Tratat de drept administrativ român, partea generală, Ed. a III-a, revăzută și adăugită, București, Lumina Lex, 2002, pag. 17].  

De regulă, problemele care interferează cu această ramură a dreptului civil și care interesează particularii sunt reprezentate de emiterea în condiții de nelegalitate a unui act administrativ, în contextul unei decizii abuzive a adminsitrației. În esență, ceea ce trebuie să cunoașteți este că orice persoană vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluționarea în termenul legal a unei cereri, este îndreptățită să obțină recunoașterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului și repararea pagubei.

 Pentru a vă putea ajuta în materia contenciosului administrativ și/sau fiscal, trebuie să efectuăm o analiză detaliată asupra circumstanțelor problemei, întrucât soluțiile pot fi diverse:

(1) anularea actului de către instanță,

(2) obligarea administrației să emită un act favorabil dvs., în condiții de legalitate, dacă vă confruntați cu un refuz expres sau tacit și care poate fi abuziv,

(3) repararea prejudiciului material și moral, dacă este cazul, adică acordarea despăgubirilor.

Exemplificativ, vă puteți regăsi într-una dintre următoarele situații, după caz:

  • refuzul emiterii unei autorizații de construire pentru edificarea unei construcții, deși dispuneți de întreaga documentație și ați depus-o la administrație,
  • vi s-a emis un act administrativ cu caracter individual care vă îngrădește sau vă încalcă drepturile,
  • ați aflat de emiterea unei act administrativ cu caracter normativ care modifică nelegal anumite regului urbanistice în zona în care locuiți, precum regimul juridic sau tehnic al zonei, trecerea unui imobil teren din intravilan în extravilan,  
  • vi s-a comunicat o decizie privind obligarea dvs., la plata unor datorii fiscale și nu știți cum să procedați,

vi s-a emis o decizie sau un proces-verbal prin care ați fost sancționat de către administrație, sau prin care societatea dvs, dacă discutăm despre o persoană juridică, a fost prejudiciată.

Drept consumatorului

Cabinetul nostru oferă consultanță și reprezentare juridică în domeniul dreptului administrativ, cu precădere asistență juridică în procesele de contencios administrativ și fiscal. Construim o strategie optimă pentru dvs. în baza analizei temeince a documentelor prezentate de către dvs și a detaliilor de fapt aferente speței, astfel încât la finalul consilierii să puteți avea o perspectivă clară asupra demersurilor juridice pe care ni le asumăm în sprijinul dvs.

Mai întâi, ne propunem să oferim o definiție aferentă dreptului administrativ. Așadar, dreptul administrativ reprezintă o ramură a dreptului civil public care reglementează relațiile sociale din sfera administrație publice, respectiv care tranșează, prin propriile reguli, conflictele apărute între administrație și persoanele vătămate. Din punct de vedere doctrinar, dreptul administrativ a fost definit ca fiind acea ramură a dreptului public român care cuprinde totalitatea normelor juridice ce reglementează organizarea și activitatea organelor de stat înființate pentru realizarea sarcinilor puterii executive, raporturile dintre aceste organe și particulari (persoane fizice sau juridice), precum și răspunderea și sancțiunile aplicate pentru nerespectarea acestor norme. [Prisăcaru V.Tratat de drept administrativ român, partea generală, Ed. a III-a, revăzută și adăugită, București, Lumina Lex, 2002, pag. 17].  

De regulă, problemele care interferează cu această ramură a dreptului civil și care interesează particularii sunt reprezentate de emiterea în condiții de nelegalitate a unui act administrativ, în contextul unei decizii abuzive a adminsitrației. În esență, ceea ce trebuie să cunoașteți este că orice persoană vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluționarea în termenul legal a unei cereri, este îndreptățită să obțină recunoașterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului și repararea pagubei.

 Pentru a vă putea ajuta în materia contenciosului administrativ și/sau fiscal, trebuie să efectuăm o analiză detaliată asupra circumstanțelor problemei, întrucât soluțiile pot fi diverse:

(1) anularea actului de către instanță,

(2) obligarea administrației să emită un act favorabil dvs., în condiții de legalitate, dacă vă confruntați cu un refuz expres sau tacit și care poate fi abuziv,

(3) repararea prejudiciului material și moral, dacă este cazul, adică acordarea despăgubirilor.

Exemplificativ, vă puteți regăsi într-una dintre următoarele situații, după caz:

  • refuzul emiterii unei autorizații de construire pentru edificarea unei construcții, deși dispuneți de întreaga documentație și ați depus-o la administrație,
  • vi s-a emis un act administrativ cu caracter individual care vă îngrădește sau vă încalcă drepturile,
  • ați aflat de emiterea unei act administrativ cu caracter normativ care modifică nelegal anumite regului urbanistice în zona în care locuiți, precum regimul juridic sau tehnic al zonei, trecerea unui imobil teren din intravilan în extravilan,  
  • vi s-a comunicat o decizie privind obligarea dvs., la plata unor datorii fiscale și nu știți cum să procedați,

vi s-a emis o decizie sau un proces-verbal prin care ați fost sancționat de către administrație, sau prin care societatea dvs, dacă discutăm despre o persoană juridică, a fost prejudiciată.

Dreptul familiei

Asigurăm servicii de consultanță specializată, asistență și reprezentare în soluționarea pe cale amiabilă, în cadrul procedurilor de mediere dar și în fața instanțelor de judecată pentru toate tipurile de spețe de dreptul familiei. Expertiza noastră în dreptul familiei include problemele legate de divorț, exercitarea autorității părintești, partaj judiciar, adopții, și cazuri internaționale de competența instanțelor române precum divorțul internațional.

Dreptul familiei reprezintă un cumul de prevederi legale care reglementează raporturile juridice de ordin patrimonial și personal, izvorâte din căsătorie, filiație, adopție și alte raporturi asimilate de normele juridice. Așadar, necesitatea asistării și reprezentării de către un avocat specializat în procedura divorțului este impusă atât de multiplele modificări și completări legislative care nu pot fi cunoscute și interpretate în mod corect de către un justițiabil fără o pregatire temeinică în domeniu, cât și de prezența în fața instanței a unui profesionist care sa expună faptele dintr-o perspectiva reala si juridică.

Trebuie să cunoașteți că estimarea costurilor un proces de divorț care include și partajul se va face ținând cont de urmatoarele aspecte: onorariul avocatului; taxa de timbru pentru cererile de partaj care se stabileste procentual la valoarea masei partajabile, costuri cu expertize în cazuri de partaj; eventuale costuri notariale, sau costuri de traducere. Aceste taxe se poate recupera în anumite condiții, sens în care vă putem ajuta în acest demers.

În consecință, avocații noștri sunt pregătiți să vă acorde consultanță și asistență juridică de specialitate în orice demeres care implică aplicarea reglementărilor aferente dreptului familiei, indiferent că discutăm despre spețe soluționate în baza prevederilor Codului familiei sau spețe născute sub incidența Noului Cod Civil, expertiza noastră de litigii cuprinzând, dar fără a se limita, următoarele:

  • acțiune de divorț din cauza stării sănătății unui soț
  • acțiune de divorț din culpa exclusivă a pârâtului,
  • acțiune de divorț din culpă comună,
  • acțiune de divorț prin acordul soților,
  • acțiune în constatarea nulității absolute sau, după caz, în anularea adopției,
  • acțiune în contestarea filiației față de tatăl din căsătorie,
  • acțiune în contestarea recunoașterii de paternitate,
  • acțiune în declararea nulității relative a căsătoriei
  • acțiune în despăgubiri pentru cheltuielile făcute sau contractate în vederea căsătoriei, precum și pentru orice alte prejudicii cauzate, în cazul determinării, în mod culpabil, a ruperii logodnei în mod abuziv,
  • acțiune în realizare privind solicitarea/modificarea prestației compensatorii,
  • acțiune în stabilirea filiației copilului față de mamă,
  • acțiune în stabilirea paternității copilului din afara căsătoriei,
  • acțiune în tăgada paternității,
  • acțiune pentru atribuirea provizorie a beneficiului folosinței locuinței familiei (ordonanță președințială),
  • acțiune pentru încetarea măsurii de protecție specială a plasamentului copilului, instituită în baza Legii nr. 272/2004, și reintegrarea minorului în familie,
  • acțiune pentru încuviințarea legăturilor personale cu minorul,
  • acțiune pentru majorarea prestației periodice stabilite în temeiul obligației legale de întreținere (majorarea pensiei de întreținere),
  • acțiune pentru schimbarea locuinței minorului, în lipsa acordului celuilalt părinte,
  • acțiune pentru sistarea/reducerea prestației periodice stabilite în temeiul obligației legale de întreținere (sistarea/reducerea pensiei de întreținere),
  • acțiune pentru stabilirea modalității de exercitare a autorității părintești și a locuinței copilului din afara căsătoriei sau (după caz) pentru modificarea acestor aspecte,
  • acțiune pentru stabilirea obligației de întreținere între foștii soți,
  • acțiune pentru stabilirea obligației legale de întreținere (copil major, aflat în continuarea studiilor, dar numai până cel mai târziu la împlinirea vârstei de 26 de ani)
  • acțiune pentru stabilirea obligației legale de întreținere (copil minor),
  • acțiune privind partajarea bunurilor comune,
  • acțiune privind restituirea întreținerii nedatorat.

Dreptul succesoral

Echipa noastră vă pune la dispoziție servicii profesionale de reprezentare juridică și consultanță, pentru o soluționare promptă și facilă a problemelor dumneavoastră. Avocații noștri acoperă o arie variată de activitate, oferind consultanță juridică inclusiv în domeniul dreptului succesoral. De regulă, cele mai comune spețe în materie succesorală care intră în competența unui avocat sunt litigiile privind partajul succesoral, care pot curpinde următoarele arii:

  • cererile privitoare la moștenire;
  • cererile sau pretențiile pe care moștenitorii le au unul împotriva altuia;
  • cererile creditorilor defunctului împotriva moștenitorilor;
  • cereri privind anularea certificatului de moștenitor;
  • cererile privitoare la validarea sau executarea dispozițiilor testamentare;
  • orice alte litigii având ca obiect moștenirea.

Așadar, în măsura în care aveți calitatea de moștenitor sau doriți să obțineți în instanță recunoașterea acestei calități, ori pur și simplu nu sunteți de acord cu varianta de partaj propusă de către rudele care au vocație la moștenirea unui defunct, vă putem ajuta cu o strategie clară în ceea ce privește cunoașterea în primul rând, iar apoi valorificarea drepturilor dvs. Partajul succesoral este o acțiune complexă, care implică o cunoaștere aprofundată a problemelor de drept pe care le ridică fiecare speță, cunoaștere care nu poate rezulta decât dintr-o comunicare responsabilă și serioasă, pe care o abordăm în raport de fiecare client. Totodată, dacă aveți calitatea de creditor, respectiv ați împrumutat la un moment dat o persoană care în prezent este decedată, și doriți să cunoașteți ce pârghii mai dețineți în prezent pentru recuperarea acelei sume de bani de la actualii moștenitori, vă putem ajuta în egală măsură. Nu este obligatoriu ca în fiecare caz să abordăm o strategie de litigiu pentru dvs, ci în funcție de particularități, respectiv de dorința dvs, să reușim cel puțin să vă îndrumăm spre un notar public competent acolo unde intervine competența acestuia.

 

Dreptul muncii

Cabinet Individual Godorogea Daniel Lucian vă consiliază pe orice aspect din aria dreptului muncii, în toate etapele realizării raportului de muncă, atât cele care țin de recrutarea și debutul activității, cât și în executarea și încetarea relației de muncă. Vă oferim consultanță, asistență și reprezentare în litigiile de muncă, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori.

La Cabinet Individual Godorogea Daniel Lucian oferim consultanță, asistență și reprezentare juridică pe probleme ce țin de:

  • consiliere și asistență juridică pentru redactarea și revizuirea contractelor individuale de muncă;
  • asistență în procedurile disciplinare sau în procedurile pre-litigioase asociate unor contracte individuale de muncă;
  • asistență și reprezentare juridică pentru recuperarea dreptului salariale restante sau, după caz, pentru recuperarea prejudiciilor produse de salariați angajatorilor;
  • asistență și reprezentare juridică în litigiile de natură contravențională cu autoritățile publice (ex. inspectoratele teritoriale de muncă);
  • consiliere și asistență juridică pentru pregătirea contractelor colective de muncă și gestionarea procedurii de încheiere a contractelor colective de muncă;
  • consiliere și asistență juridică pentru scrierea, negocierea cu salariații și aprobarea regulamentelor interne în cadrul companiilor;
  • reprezentare în litigiile colective de muncă;
  • asistență și reprezentare juridică în procedurile judiciare referitoare la concedierea salariaților.

Dreptul societar

Cabinet Individual Godorogea Daniel Lucian ne axăm pe obiectivele de afaceri ale clienților noștri. Furnizăm  asistență și reprezentare juridică în procesul constituirii tuturor tipurilor de societăți comerciale disponibile conform legislației din România. În ceea ce privește actele constitutive ale companiilor, le pregătim în conformitate cu nevoile clienților, acordând atenție clauzelor speciale referitoare la modificările viitoare ale societății, condițiile pentru adoptarea hotărârilor, limitarea atribuțiilor administratorilor, condițiile majorării capitalului social sau alte clauze, în funcție de.

Serviciile cabinetului care sunt disponibile pentru aria dreptului societar sunt (fără a fi limitate la) următoarele:

  • Înființare societate;
  • Schimbare sediu social;
  • Modificare denumire;
  • Modificarea obiectului de activitate (modificare CAEN);
  • Majorare capital social;
  • Cesiune părți sociale;
  • Înlocuire administrator;
  • Excludere sau retragere asociați;
  • Fuziune/divizare;
  • Dizolvare societate;
  • Alte operațiuni în Registrul Comerțului.

Litigii cu profesioniști

Litigiile cu profesionisti se refera la toate categoriile de persoane fizice, sau juridice care au activitate profesionala. Aceasta categorie include diferite tipuri de conflicte, cum ar fi: somatia de plata, creante, excluderea, sau retragerea partenerului.

Serviciile cabinetului care sunt disponibile pentru litigiile cu profesioniști sunt (fără a fi limitate la) următoarele:

  • Consultanta si asistenta in negocierea, redactarea, modificarea, derularea si incetarea contractelor;
  • Reprezentare in fata instantelor de judecata competente;
  • Asistenta in cazul incalcarii obligatiilor de catre partenerii contractuali;
  • Activitati de recuperari creante;
  • Redactare de opinii legale privind raporturile profesionistilor cu parteneri, autoritatile de stat si alte organizatii nonguvernamentale;

Înființare ONG-uri

Cabinetul nostru vă oferă asistență în înființarea, modificarea sau desființarea unui ONG, în oricare din formele sale, prin redactarea actelor necesare, asigurând și reprezentarea în acest scop la instanța de judecată.

Astfel, vă oferim asistență juridică pe tot parcursul funcționării asociației sau fundației, după caz :

  • redactare contract de comodat/ de închiriere
  • redactare act constitutiv și statut
  • atestare dată certă act constitutiv, statut, contract de comodat/ de închiriere,
  • redactare cerere către Judecătorie,
  • asistență/reprezentare instanță la termenul de judecată fixat pentru soluționarea cererii de înființare Asociație
  • asistență/reprezentare instanță pentru eliberare certificat de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial și Încheiere admitere cerere înființare Asociație legalizată
  • schimbare componență organe de conducere
  • schimbare sediu
  • înființare/ radiere sucursală, filială
  • modificare scop, activități

Dreptul insolvenței

Conform Legii nr. 85/ 2014, insolvența este acea situație în care în patrimoniul societății nu mai există suficiente fonduri bănesti disponibile pentru plata creanțelor certe, lichide si exigibile. Adică debitorul nu iși mai poate plăti datoriile ajunse la termenul scadent către creditorii săi și dovedește imposibilitatea de plată.

Intrarea in insolvență este un moment dificil si important pentru o societate, deoarece aceasta riscă intrarea in faliment, caz in care societatea va fi dizolvată. De aceea, este foarte important ca un debitor să fie conștient de situația financiară a organizației sale și să sesizeze momentul în care datoriile devin prea mari pentru a le putea acoperi, pentru a putea evita agravarea situației.

De cele mai multe ori, insolvența este cerută de creditori, când iși dau seama că nu iși pot recupera datoriile, dar poate fi cerută și de debitor, când acesta constată că nu dispune de resursele necesare pentru a și le achita.

Prin serviciile oferite de către Cabinet Individual de Avocat Godorogea Daniel Lucian, acoperim întreaga fază a procedurii insolvenței:

  • Asigurarea asistenței juridice și reprezentare pentru deschiderea procedurii la cererea societății insolvente sau la cererea creditorului,
  • Formularea cererii de înscriere la masa credală a societății debitoare,
  • Evaluarea situației economice si juridice a debitorului,
  • Mandat Ad-Hoc,
  • Concordat Preventiv,
  • Redactarea contestațiilor și a cererilor specifice în cadrul procedurii insolvenței sau falimentului,
  • Asistență Creditori în Procedura de Insolvență,
  • Asistență Reprezentanți Debitor în Procedura de Insolvență,
  • Reorganizare si administrare judiciara,
  • Reorganizarea activitatii, intocmire plan de reorganizare,
  • Faliment si lichidare judiciara.

Dreptul urbanismului

Urbanismul are ca principal scop, potrivit dispozițiilor Legii nr. 350/2001, lege-cadru în materia urbanismului, dirijarea evoluției complexe a localităților, prin elaborarea și implementarea strategiilor de dezvoltare spațială, durabilă și integrată, pe termen scurt, mediu și lung. Iar Legea 50/1991 stabilește normele si procedura pentru pentru obținerea autorizației de construire sau de desfiinţare a constructiilor.

Cabinet Individual de Avocat Godorogea Daniel Lucian vă oferă consultanță și asistență juridică cu privire la:

  • consultanţă juridică pentru dezvoltarea proiectelor imobiliare (inclusiv pentru întocmirea şi depunerea documentaţiilor urbanistice, obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor solicitate de lege sau de autorităţile publice);
  • asistenţă şi reprezentare juridică în materie contravenţională (contestaţii amenzi aplicate de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în domeniul construcțiilor);
  • consultanță, asistență și reprezentare juridică în litigiile referitoare la obținerea acordului vecinilor în vederea obținerii autorizațiilor de construire;
  • asistenţă şi reprezentare juridică în litigiile cu autorităţile administraţiei din domeniul Urbanism și autorizarea construcțiilor (litigii referitoare la acordarea unor avize și autorizații; litigii referitoare la contestarea planurilor și documentațiilor urbanistice; litigii referitoare la contestarea actelor de autoritate emise în domeniu);
  • asistență și reprezentare juridică în litigiile referitoare la demolarea construcțiilor edificate fără autorizație de construire sau cu nerespectarea autorizației de construire.

Contracte și tranzacții

Conform definiției, contractul reprezintă un acord de voință dintre două sau mai multe persoane, care au intenția de a constitui, modifica sau stinge un raport juridic. Din această definiție, se poate observa una dintre caracteristicile contractului și anume acordul de voință al părților, care este, de altfel esențial în materializarea oricărui raport care generează drepturi și obligații corelative pentru fiecare dintre părți.

Contractele pot fi clasificate în mai multe categorii, în funcție de obiectul acestora. Astfel, se pot identifica mai multe tipuri de contracte civile (tipuri de contracte comerciale) și alte exemple de contracte.

Tipuri de contracte civile (tipuri de contracte comerciale) după conținut:

  • Contract unilateral: caracterizate prin existența obligațiilor pentru o singură parte (o parte creditor, iar cealaltă debitor);
  • Contract bilateral: drepturile și obligațiile revin ambelor părți contractante.

Tipuri de contracte civile, după scopul urmărit:

  • cu titlu oneros: fiecare parte urmărește folosul patrimonial (contract comutativ sau aleatoriu);
  • cu titlu gratuit: o persoană va dispune de un bun în favoarea altei persoane fără a avea pretenții financiare (actele dezinteresate, liberalitățile).

În funcție de modul de formare al contractului

Având în vedere modul de formare al contractului, se disting următoarele:

  • contracte consensuale (încheiate prin acordul de voință al părților);
  • contracte solemne (valabilitatea lor este influențată de respectarea unei forme impuse în mod legal);
  • contracte reale (caracterizate prin manifestarea de voință însoțită de remiterea bunului).

Contracte clasificate în funcție de corelație

În funcție de corelația existentă între contracte, se pot întâlni:

  • contracte principale (de sine stătătoare, care nu depind de alt contract);
  • contracte accesorii (depind de un contract principal).

Clasificare în funcție de efectele contractului:

Luând în considerare efectele contractului, se disting următoarele tipuri:

  • contracte constitutive (dau naștere unui drept civil nou);
  • translative (transferul unui drept civil dintr-un patrimoniu în altul);
  • declarative (consolidează un drept civil subiectiv preexistent).

 

Cabinetul nostru acoperă o varietate de contracte, atât de natură pur civilă, cât și de natură comercială, precum contractele de leasing si împrumut comercial, contractele de reprezentare sau management, contractele de lucrări și antrepriză, contractele de locațiune comercială, contractele de furnizare mărfuri și servicii. Oferim o atenție detaliată asupra clauzelor pe care doriți să le inserați în cuprinsul contractelor, astfel încât acestea să fie redactate într-o manieră profesională și care vă asigură, totodată, un grad ridicat de protecție juridică. În egală măsură, oferim consiliere cu privire la orice tranzacție sau contract pe care doriți să-l încheiați sau deja l-ați încheiat, semnalându-vă toate problemele juridice de care trebuie să fiți conștient pentru a putea lua deciziile corecte.